fbpx mgr Elwira Rewińska poleca: FEEL GOOD MOVIE - filmowy azyl na trudne czasy | GUTW

mgr Elwira Rewińska poleca: FEEL GOOD MOVIE - filmowy azyl na trudne czasy

Autor: 
MNG, GUTW
Ostatnia modyfikacja: 
piątek, 3 lipca 2020 roku, 15:30

Filmy dla Państwa wyszukuje i poleca Elwira Rewińska

Pełne artykuły znajdują się w załącznikach.

 

PAN OD MUZYKI Christoph Barratier (2004)

Ten francuski film sprzed szesnastu laty, nie stracił nic ze swojego czaru i powabu, swoistej, głównie za sprawą muzyki, magii. Wspomnienie światowej sławy dyrygenta, Pierre'a Morhange, przenosi widza do domu dla sierot wojennych.

Film dostępny na platformie Youtube oraz cda.pl (w wyszukiwarkę google proszę wpisać tytuł)

Zapowiedź zobacz tutaj

Zdjęcie z filmu "Pan od muzyki". Źródło: Filmweb

 

POKÓJ Z WIDOKIEM James Ivory  (1985)

„Pokój z widokiem” to kongenialna adaptacja powieści Edwarda Morgana Forstera pod tym samym tytułem.

Młodziutka Angielka, Lucy Honeychurch, odbywa, pod opieką ciotki Charlotty, swoją pierwszą zagraniczną podróż. Oczywiście, do Włoch, oczywiście - do Toskanii...

Film POKÓJ Z WIDOKIEM znajdziecie Państwo na www.youtube.pl  (należy wpisać tytuł w wyszukiwarkę na youtube)

 

A GOOD WOMAN/PORZĄDNA KOBIETA  Mike Barker (2004)

W procesie adaptacji filmowej, salonowa komedia Oskara Wilde'a "Wachlarz   lady WINDERMERE"  została przeniesiona  na włoską riwierę, do Amalfi. 

Film można znaleźć pod obydwoma tytułami na www.youtube.pl  (należy wpisać tytuł w wyszukiwarkę na youtube)

 

RYTM TO JEST TO!!!  Thomas Grube (2004); ŻYCIE JEST MUZYKĄ  Fatih Akin (2005); PASSIONE  John Turturro (2010)

Trzy filmy, które chcę zaproponować to muzyczne portrety miast - Berlina, Stambułu i Neapolu.

 

AMELIA, reż . Jean- Pierre Jeunet

Od pierwszych ujęć "Amelii" znajdujemy się w osobnym świecie Jeana- Pierre'a Jeuneta, twórcy wcześniejszych, kultowych już filmów, DELICATESSEN i MIASTO ZAGINIONYCH DZIECI.

 

PURPUROWA RÓŻA Z KAIRU (198 ), reż. Woody Allen i CINEMA PARADISO (1988) reż. Giuseppe Tornatore

Jest taki rodzaj filmów, które zajmują miejsce szczególne w życiu każdego kinomana - to filmy autotematyczne: filmy o filmie, o ludziach kina, filmy w filmie... To także filmy o tych po drugiej stronie ekranu, widzach, dla których nieraz granica między fikcją a rzeczywistością staje się niewidoczna.

 

BILLY  ELLIOT (2000) reż. Stephen Daldry

"BILLY  ELLIOT" należy do szeroko rozumianej brytyjskiej szkoły filmowej, która nigdy nie lekceważy tła społeczno - ekonomicznego. Z jednej strony film ten nawiązuje do tzw. kina bezpośredniego (direct cinema) z lat 50./60. XX wieku, afabularnych relacji dokumentalnych, jak np. CZWARTEK RANO Anthony'ego SimmonsaJudi Dench z 1965 roku. Z drugiej zaś odwołuje się do, bardziej znanego, nurtu  młodych gniewnych (SAMOTNOŚĆ DŁUGODYSTANSOWCA,  MIŁOŚĆ I GNIEW, Z  SOBOTY NA NIEDZIELĘ ...)

Zwiastun filmu - kliknij w link

 

NA PÓŁNOC OD KALABRII (2009), r. Marcin Sauter

Na wybór świata do filmowego opisywania miało wpływ fotoreporterskie doświadczenie Marcina Sautera. I temu swojemu wielkiemu tematowi - prowincji  i jej mieszkańcom - pozostaje wierny w swoich, często nagradzanych, filmach dokumentalnych i paradokumentalnych.

 

WIELKI BŁĘKIT (1988), reż. LUC BESSON

Fascynacja młodych widzów tym niezwykłym filmem, wręcz styl życia, który zapanował wśród francuskiej młodzieży, sprawiła, że dziennikarze zaczęli posługiwać się terminem "Pokolenie GRAND BLEU". Historia Ikara à rebours, którego pociągała głębia, a nie przestworza podniebne, miała i ma wielką, magiczną siłę przyciągania.

 

LAWENDOWE WZGÓRZE (2004), reż. Charles Dance

Oto recepta na świetny, niebanalny film. Damy angielskiego kin, prywatnie wieloletnie przyjaciółki, siostry w filmie "Lawendowe wzgórze". Kornwalia jako sceneria tego kameralnego dramatu i młody skrzypek - rozbitek.  Prosta historia a zarazem niezwykła; pewna dzikość pejzażu wybrzeża kornwalijskiego i przytulność domu sióstr; codzienne życie mieszkańców rybackiej osady, jakby nieświadomych zbliżającej się katastrofy II wojny światowej.

 

MÓJ NAJLEPSZY PRZYJACIEL (2006), reż. Patrice Leconte

Nie ma chyba bardziej zniechęcającej prezentacji postaci filmowej, jak pierwsze ujęcia, w których poznajemy Francois. Trudno dać mu szansę, a jednak...

Oto bohater: oschły, dość arogancki, niezdolny do empatii właściciel galerii sztuki, Francois (Daniel Auteuill). Nie ma przyjaciół, tylko współpracowników i klientów.

 

DON JUAN DE MARCO (1994), reż. Jeremy Leven

Film Jeremy'ego Levena, zawodowego psychiatry, jest inteligentną komedią, jest pastiszem filmów płaszcza i szpady oraz melodramatu, jest wreszcie współczesną wersją mitu legendarnego Don Juana, jego reinterpretacją.

 

KICI, KICI 2008), reż. Paweł Łoziński
KEDI.SEKRETNE ŻYCIE KOTÓW (2016), reż. Ceyda Torun

Kot zachował swoją tajemnicę, której transcendencję oddają zbliżenia na kocie oczy, a w poezji niezwykle wyraził ją Charles Baudelaire:" ... Po ich lędźwiach rozdajnych płyną skry magiczne/ I gwiezdnymi pyłami, jak piach migoczący/ Połyskują ich błędne źrenice mistyczne”.

 

DWOJE NA DRODZE (1967), reż. Stanley Donen

Treścią filmu jest wakacyjna letnia podróż małżeństwa - Joanny i Marka - inkrustowana retrospekcjami minionych wakacyjnych wojaży. W pierwszych ujęciach widzimy parę małżonków, znudzoną i poirytowaną sobą. Są na życiowym zakręcie - a na ich drodze, co zapowiada pomysłowa czołówka filmu - znaki stopu, znaki zakazu wjazdu oraz inne, których przestrzeganie gwarantuje bezpieczną podróż.

 

 

Pan od muzykiAmeliaRytm to jest toPurpurowa Billy ElliotWielki BłekitWielki BłękitLawendowe wzgórzeMój najlepszy przyjacielKici, kiciKediDwoje na drodzeDwoje na drodzeDwoje na drodzeDwoje na drodze