Zaproszenie do XCIV Kawiarni Naukowej BFN - 28.04
ZAPROSZENIE DO XCIV KAWIARNI NAUKOWEJ BFN
Centrum Informatyczne Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej
oraz
Hotel Rezydent*****
w ramach Bałtyckiego Festiwalu Nauki
mają zaszczyt zaprosić Państwa do Kawiarni Naukowej
w Hotelu Rezydent***** w Sopocie (Plac Konstytucji 3 Maja 3)
na cykl popularnonaukowych spotkań z wybitnymi postaciami polskiej nauki
28 kwietnia 2016 roku (czwartek), godz. 18:00
prof. UG, dr hab. Krzysztof Kornacki (Uniwersytet Gdański)
Film jaki jest, każdy widzi. Ale czy na pewno?
Każdy z oglądających ma na ogół przekonanie, że dobrze rozumie to, co widzi na ekranie; że ogląda filmy świadomie. Czy na pewno? Celem wykładu będzie zwrócenie uwagi na podstawowe elementy dzieła filmowego - głównie kina fabularnego - które umykają nam zwykle przy oglądaniu filmu. Ich znajomość może zwiększyć naszą odbiorczą satysfakcję. Różne są bowiem - jak pisał David Bordwell - stopnie świadomości kina i jego rozumienia.
Na podstawie dwóch krótkich filmów fabularnych mam zamiar zwrócić uwagę uczestników na te elementy dzieła filmowego, od których powinno się, moim zdaniem, rozpocząć jego krytyczny odbiór. Dlaczego "świat jest kulą u nogi" dla filmu? Czy słowo "fabularny" to na pewno dobre określenie? Co to jest sjużet? Co to jest progresja dramaturgiczna?
Dlaczego scena filmowa jest "kodem DNA" filmu? Na te i wiele innych pytań będę starał się odpowiedzieć podczas wykładu "Film jaki jest, każdy widzi. Ale czy na pewno?". Zapraszam.
Wstęp do Kawiarni Naukowej jest wolny.
Patroni medialni Bałtyckiego Festiwalu Nauki:
* Radio Gdańsk
* Gazeta Wyborcza Trójmiasto
* Portal Regionalny trojmiasto.pl
* Portal Województwa Pomorskiego Pomorskie.eu
Patronaty mediów akademickich:
* Naukowa Interaktywna Telewizja HD - CI TASK
* Radio MORS.
Szczegóły w załączeniu i na stronach
http://www.festiwal.gda.pl/kawiarnia/
https://www.facebook.com/Baltycki.Festiwal.Nauki/events
Relacje wideo z poprzednich spotkań można znaleźć na stronie Naukowej Interaktywnej Telewizji HD Centrum Informatycznego TASK.